Alla inlägg under juni 2012

Av M - 28 juni 2012 16:43

 vill tacka för alla gratulationer! :)

strax blire födelsedags tårta med min pojke :')




tack åter igen, alla   

Av M - 13 juni 2012 11:33

skojjar inte.

de där vodkadrinkarna med redbull var fan inte skonsamma mot mig.

är bakis som en jude, och har svårt att skriva ens, jävla fina naglar.

haha


gårdagen var suuper! TACK alla, lärare, elever, och folk som gjorde gårdagen möjlig!


nu längtar man bara mera till studenten!!!

till skolan o betala flaket sedan vila, orkar inte mentordagen idag, mår skit.

skojjar som sagt inte, tro mig

usch

ischh




goddag på er!

Av M - 13 juni 2012 10:40

   

 

fan

Av M - 6 juni 2012 22:04

fan i helvete

jag trodde de var slutet på våran vänskap

jag trodde jag skulle förlora dig också till skiten

jag kan inte fatta att du valde våran vänskap.

Är detta äkta vänskap tro?

jag hoppas verkligen det


för du är den enda vännen jag litar på till 100%

på riktigt

och jag hoppas inte du sviker mitt förtroende som andra ( många ) gjort

jag sitter fan o lipar som en liten skitunge.

helvete.. hoppas du fattar att jag bara vill ditt bästa

och att du ska lära dig att skiten är inge bra, oavsett om de känns bra för stunden eller ej.

Jag hoppas och ber att du förstår någon gång....


Av M - 5 juni 2012 22:11

Allt är helt upp till dig nu. Jag har sagt förlåt mer än så kan jag inte göra jag är ledsen för mitt beteende. Men du gör precis som du vill det är helt lugnt för mig och bara upp till dig.  jag orkar inte vänta hur länge som helst för att du ska komma tillbaka. Vi hörs och ses någon vacker dag kanske.

Jag ville bara säga att jag är glad för den tiden vi fick och att du ska leva ett lyckligt liv och göra de rätta valen för dig. Man kan inte leva i det förgångna och jag kommer leva bra utan dig. Tack och hej.

Av M - 5 juni 2012 19:01










putain me tuer

Av M - 5 juni 2012 15:56

                     

Av M - 4 juni 2012 14:49

Jag trodde verkligen inte på kärlek, efter alla förluster och motgångar jag gick emot. Det var som att det vilade en förbannelse över mig. Jag orkade varken stiga upp ur sängen, eller ens fundera på varför jag andades. Det som höll mig kvar, var tanken av min systerson. Hur han skulle få höra, hur hans moster inte orkade, och tänkte bara på sig själv och tog sitt liv. Det bröt mitt hjärta itu att tänka på ens.



Efter alla dödsfall, personliga angrepp, misshandel och förluster, gick jag in i väggen. Jag minns knappt vad jag gjorde om dagarna ens. Det kunde gå veckor utan att jag minns om jag ätit eller inte. Det kom fram att jag ljugit för skolan, familjen och även vänner om jag vad jag gjorde, var och så vidare. Och när jag kom ur denna ”trans” mötte jag mitt livs kärlek.



Tro det eller ej, jag må hända sagt och gjort mycket dumt under mitt liv. Men jag vet om det är kärlek eller inte, för jag har upplevt mycket som inte är kärlek. Och när det känns såhär underbart, går det inte att stoppa. Visserligen, flyttade vi ihop tidigt, men det kändes bra för oss, och det är just därför jag vill säga till folk. Om en sak eller person känns bra. Skit i andra, och bara gå in för det i 100 procent.



Efter jag träffat J, ville jag ordna upp mitt liv. Skolan hade kommit efter så hårt. Och i detta nu, som jag skriver, sitter jag i skolan och väntar på besked om jag får vara kvar eller ej. Och jag hoppas det går vägen, för annars är jag körd. Det gick vägen, och gjorde min egna väg i skolan, klarade alla mål jag satte upp för mig själv, och med hjälp från vissa lärare, klarade jag det! Och nu är det EN vecka kvar till studenten och jag kommer att få slutbetyg.


Så det lönat sig att kämpa till 120%! Och sluta inte när det kommer en motgång, för i slutändan är besväret värt allt slit. Jag är ett levande bevis på det.


Ibland vet man inte vart man har sig själv, och det är då man upptäcker saker om sig själv, som man kanske inte alltid skulle upptäckt. Som min lärare sa till min en gång ” Man kan inte alltid tänka på sig själv” det är så sant som det är sagt. Men nu kommer vi verkligen till den punkten där jag ska tänka på mig själv. Jag kanske har tänkt på andra i mitt liv innan, men när jag kom till den punkten då du förstörde mitt hjärta, började jag tänka på mitt bästa före andras.

Och det tackar jag dig djupt för. För när jag satte andra före, var det som att jag var i en trans, jag ville inte tänka på mina egna problem, jag ville inte tänka på det djupa på mig, utan jag var som en slags psykolog för andra. Alla kom till mig när de hade problem. ALLA.


Det nådde till den punkten då jag använde alkohol för att bedöva allt, låta allt försvinna, låta allt glida ur mina händer. Och det var då det hände. Jag drack så mycket, att mina organ höll på att stängas av. Jag hade lämnat allt bakom mig, mitt liv, mamma, pappa, musiken, skolan och vännerna.



Och du som sitter och läser detta, jag hoppas verkligen inte att du sitter där och dömer mig för detta. Jag må hända ha haft mina stunder, men tro fan att jag har lärt mig av det. Och det är inte många människor som lär sig efter sina misstag. Jag är tacksam för att detta hände mig, för annars hade jag inte lärt mig, annars hade jag inte varit denna person jag är idag.



Det är problemen som skapar en människa, det är lärdomarna som får dig att bli en kvinna/man. Men ibland kanske problemen går överstyr. De personer som är konflikträdda, gömmer undan problemen, och det är då det kommer att slå till på dem.




från boken..

Presentation


Bloggen om mina tankar, funderingar, om Alopecia och mitt liv överlag.

Har du någon fråga, svarar jag gärna på den.

Hoppas på att denna blogg kan hjälpa någon annan som är i samma sits som mig.

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vad anser du vara viktigast i livet?
 Familjen
 Vännerna
 Att hitta lyckan
 Bli rik
 Vänner & Familjen
 Jobb

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards