Alla inlägg under juni 2014

Av M - 24 juni 2014 16:55

Jag fick beviljat att få hårersättning!



Känner sådan otrolig lycka att jag gråter floder!





Happyhappy!

Av M - 19 juni 2014 08:46

Tack alla ni som gett mig positiv anda!

Ni är så sjukt guld värda   



Idag är en sådan bra dag igen, ska iväg till västervik lite vänner.  Det kommer bli trångt, då det är en liiiiten stuga vi alla bor i.  Lär bli intressant.




Nu ska jag till systemet o träffa David o Emmie en stund innan de sista packandet äger rum.



Trevligt midsommar på alla   

Av M - 18 juni 2014 12:25

Har inte bloggat på ett tag.

Så mycket har hänt.

har vart hos läkaren ganska mycket. Fått behandlning. Träffat mina vänner, och försökt vara med folk så mycket som det går. 


Mycket händer på en gång och det kommer nog ta ett tag innan jag landar riktigt. är nog rätt att jag får skjuta på praktiken ett tag så jag egentligen vill börja om på nytt, utbilda mig, lära mig hantera sjukdomen på mitt sätt och bara omge mig med människor som älskar MIG för den jag är, inte enbart för mitt hår och ta bort alla som dömmer.


Därav, går jag ut med sjukdomen offentligt, för att se vilka som hör av sig, är ärliga och som faktiskt kan ta detta och samtidigt vara mitt stöd. För det är nu som jag behöver er som verkligen vågar vara där för mig.  För detta är samtidigt så svårt för mig. (Därav behöver jag Er.)



"Det är bara hår"   De där orden klingar fortfarande i mitt huvud, det gjorde så ont.  Det är inte bara hår för mig. Det är en del av min identitet som försvinner.

 

 

 

 

Snälla, snälla, snälla.  Låt mitt hår komma tillbaka!



Av M - 6 juni 2014 16:16

Idag är det en sådan dag, då det faktiskt är bra.

Har börjat med behandlingen, ska träffa vänner och bara försöka landa med allt...




Hoppas alla andra har en superdag med.




Grattis Sverige på din dag, förresten   

Bloppis-annons
Av M - 5 juni 2014 16:23

 

Säljer nu min stufbräda, lite sliten, men fullt

 

användbar!

 

Högsta budet gäller på Denna bräda!

 

Är du intresserad eller vet om någon som kan vara?

 

Dela bilden eller kontakta mig! 

Hobby & Samlarprylar, Säljes - Sävsjö (Jönköpings län)
Pris:    300:-
Telefon:    0705190010
 
Av M - 5 juni 2014 16:05

Läkarbesöken.




Hade precis ett utav de få positiva läkarbesöken.

läkaren gav mig ett gott besked att det ser positivt ut.

Fläcken är 7,5 cm på höjden och 7 cm på bredden.

Än så länge är det bara en fläck, och jag ska börja med en behandlning från och med idag för att se om det hjälper!


Fick utskrivet Dermovat, en lösning som har kortisonpreparat som smörjs på ytterkanterna av fläcken. Denna lösning, ska stoppa en liten del av håravfallet, och kanske så hjälper den mig.  Hoppas går!

 


Det som hjälper mig i nuläget, är hoppet, och de positiva orden läkaren gav mig.

HOPPASHOPPASHOPPAS!

Av M - 5 juni 2014 13:00

"Det är ju bara hår"

 

 

Jag hade denna diskussionen med en person innan. Råkade nämna hur jag känner kring hela grejen, och människan vräker ur sig dessa hemska, vassa ord mot mig.   "det är ju bara hår"  "Det växer tillbaka"


Visst, människan försöker att se det positivt, men dessa ord skär i min själ.

Förklarade då för denne att mitt hår, har varit något utav de viktigaste för mig på min kropp. Håret har varit mitt sätt att uttrycka mig, att visa vem jag är, att kunna ha friheten att ändra frisyr, färga det hur jag vill, det har varit en underlättande känsla. Och sedan att få den friheten borttagen, är inte så jättekul. (Tanken av detta får mig att bryta samman)


Människan blir då tyst, och säger inget mer.





Ibland kan jag undra, vi med alopecia, hur ska vi tackla frågor och diskussioner som dessa när vi redan är gråtfärdiga av att ens behöva tänka på detta?


I nuläget är jag bara negativ, och jag antar(hoppas) att de positiva dagarna kommer snart, annars kommer detta inte gå för mig...




Snälla, låt mitt hår komma tillbaka...

Av M - 5 juni 2014 12:54

Vissa dagar är bra..

Och vissa är sjukt hemska.

 

 

 

Borstar jag igenom håret, försvinner det ännu mera bara.

Det känns så ledsamt, mitt hår, mitt vackra, tjocka, underbara hår, som alltid betytt mest för mig, håller på att försvinna ifrån mig.

Idag känner jag enbart hopplöshet, som jag för den delen känt ett tag nu.

 

 

 

Ibland när jag är ensam, gråter jag floder.

Inte för att det är synd om mig, utan för att det är ledsamt att det är fler än jag som ska behöva gå igenom detta.... Och det enda man kan känna i detta läget, är totalt maktlöshet.

 

 


Snälla, låt mitt hår komma tillbaka.

Presentation


Bloggen om mina tankar, funderingar, om Alopecia och mitt liv överlag.

Har du någon fråga, svarar jag gärna på den.

Hoppas på att denna blogg kan hjälpa någon annan som är i samma sits som mig.

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vad anser du vara viktigast i livet?
 Familjen
 Vännerna
 Att hitta lyckan
 Bli rik
 Vänner & Familjen
 Jobb

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards