Alla inlägg den 8 januari 2012

Av M - 8 januari 2012 16:41

Till mamma och pappa, som alltid funnits där för mig i alla svåra tider. Jag älskar er, och kommer alltid att göra det.

Introduktion

Jag känner ingen som helst tvivel om att jag ångrar mig om det jag gjort, sagt eller något alls. Jag lever mitt liv, och jag mår bra med det. Nej, vet du vad??! Det är en jävla lögn, det kommer alltid finnas något i ditt liv som du ångrar att du gjort eller sagt, vare sig du vill det eller inte. Jag har alltid undrat varför allt dåligt händer mig, och ni säger att det finns folk som har det svårare än mig, som barnen i Afrika. Varför är det en standard, att alla barn i Afrika har det svårt? Varför ens jämföra mig med dem? Hur vågar du ens? Okej, kan förstå att de inte valt att bo i ett sådant utsatt land som Afrika, men för det ger det er ingen rätt i världen att jämföra mig med dem. Jag har inte valt att få må såhär heller. Så jag kan ha det minst lika dåligt som dem, bara att jag svälter inte, jag äter när jag väljer att göra det. Jag hade turen att få bo i Sverige, med en bra familj som gav mig mat på bordet. Jag bor för övrigt inte med mina föräldrar längre, jag bor i en liten stad vid namn Värnamo, i Småland. Jag bor ensam i en tvåa. Och visst jag lever väl ett bra liv sådär, men jag kan säga dig att allt som hänt mig, kommer fortfarande upp i mina tankar, om det är något eller någon som påminner mig om något alls från förr, bryter jag ihop. Antar att jag är svag på det sättet, jag vet inte, döm själv. Jag orkar inte sitta här och argumentera om det är så eller inte.  Alla är olika och har olika åsikter. Jag vet mina brister och vad jag är bra på, och jag lär mig något nytt om mig själv var dag. Men en sak kan jag säga till dig som läser detta. Ingen är perfekt på något sätt alls. Det finns olika syn på den perfekta kärleken eller personen, men ingen kan leva upp till det perfekta, hur mycket vi än letar. För mig handlar kärlek om vem man lägger sig med i sängen på kvällen och vem man vaknar upp bredvid på morgonen, att det känns rätt för mig, och att jag känner tilliten till personen att kunna ens låta han eller hon komma mig så nära inpå på livet att den personen känner sig speciell också lika mycket som jag gör. Det handlar även om att ge och ta lika mycket, att det ska vara rättvist, att ingen ger eller tar för mycket än vad den andra personen gör. Allt i livet ska vara rättvist! Detta är en ”bok” om mina erfarenheter so far i livet, mina tankar och allt som jag vill dela med mig om, så ni kan lära er att inte göra de misstag och dumma grejer i livet, som jag gjort.










Mamma, du vet att jag älskar dig, och att jag är svår att hantera, men med allt dåligt som jämt händer är det svårt för mig att kontrollera allt hela tiden.

Jag håller igen mycket, men det är för att du inte ska bli sårad mera... förlåt

Av M - 8 januari 2012 13:04

sitter o snackar med emma på fbchatten om dåliga raggningsrepliker, fastande för denna:

Om skönhet mäts i tid så skulle du vara en evighet.


Skulle ngn säga så till mig, skulle jag vara dens föralltid.




Är trött som fan och måste finna orken till att städa, hjälp mig!  

denna bilden får förklara hur underbara de sista dagarna på lovet var för mig.

Livet är underbart.

Presentation


Bloggen om mina tankar, funderingar, om Alopecia och mitt liv överlag.

Har du någon fråga, svarar jag gärna på den.

Hoppas på att denna blogg kan hjälpa någon annan som är i samma sits som mig.

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Vad anser du vara viktigast i livet?
 Familjen
 Vännerna
 Att hitta lyckan
 Bli rik
 Vänner & Familjen
 Jobb

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards